Wybrano 15 najlepszych polskich projektów 
na Imagine Cup 2013

KGSkomentuj
Wybrano 15 najlepszych polskich projektów 
na Imagine Cup 2013
Imagine Cup to największy na świecie konkurs technologiczny dla studentów – pasjonatów nowych technologii, którzy wierzą, że dzięki ich innowacyjnemu zastosowaniu możliwe jest tworzenie rozwiązań, które czynią świat lepszym. W tegorocznej edycji projekty można było zgłaszać w trzech głównych kategoriach: Games, Innovation oraz World Citizenship. Z każdej z nich komisja sędziowska wyłoniła 5 najlepszych zespołów, które zaprezentują swoje rozwiązania w trakcie polskich finałów Imagine Cup 2013. 3 kwietnia komisja sędziowska wyłoni spośród 15 finalistów po 3 zespoły w każdej kategorii. W drugim dniu finałów 9 wybranych drużyn zaprezentuje swoje rozwiązania szerokiemu audytorium – zaproszonym gościom, władzom uczelni, innym studentom oraz obecnym dziennikarzom. VIP jury ścisłych finałów wybierze zwycięzców w poszczególnych kategoriach oraz drużynę narodową, która będzie reprezentowała Polskę na finałach światowych w Petersburgu.

Krajowe finały 11. edycji konkursu Imagine Cup odbędą się 3 i 4 kwietnia. Zespoły zawalczą o tytuł drużyny narodowej, która będzie reprezentowała Polskę w finałach światowych w Petersburgu.

W kategorii GAMES w finałowej piątce znalazły się zespoły:

FunLab – zespół z Polsko–Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie z projektem Little Physics. Jest to gra na Windows Phone, w której gracz musi zastosować prawa fizyki, aby pokonać kolejne etapy i zgromadzić jak największą liczbę atomów. W Little Physics wprawiamy w ruch kulkę i obserwując jej tor poruszania się odkrywamy prawa, które pomogą lepiej zrozumieć zjawiska zachodzące w realnym świecie, jednocześnie świetnie się bawiąc.

MadAd – studenci Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Politechniki Poznańskiej z projektem Fun Brush. To sposób na nauczenie dzieci poprawnego szczotkowania zębów. Używając specjalnie zaprojektowanej szczoteczki dzieci uczestniczą w grze na komputerze, tablecie lub smartfonie, a mycie zębów staje się dla nich przyjemną zabawą, a nie nudnym obowiązkiem.

Touch The Future Team reprezentowany przez studentów z WSIiZ Rzeszów i Politechniki Rzeszowskiej z projektem CityQuest – aplikacją na Windows Phone 8. CityQuest to rodzaj gry miejskiej wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość (Augmented Reality), QR kody, technologię zbliżeniową (NFC) oraz Windows Azure. Uczestnicy gry wypełniają kolejne misje wchodząc w realno-wirtualny świat i interakcje z innymi uczestnikami gry.

Vein Rush Team z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie prezentujący projekt Vein Rush – grę na Windows Phone. W tej grze edukacyjnej mamy do czynienia z ludzkim układem krwionośnym, który należy obronić przed bakteriami i wirusami za pomocą dostępnych w realnym świecie metod. Gracz musi się zorientować, którą z metod zastosować, aby pozbyć się danego wroga układu immunologicznego człowieka.

Ad Infinitum – studenci z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie przygotowali projekt Idea. To nie tylko gra, ale cały system wiążący ze sobą komputer, konsolę Xbox, sensor kontroli ruchu Kinect, platformę internetową oraz Windows Azure. A wszystko po to, aby pomóc ludziom zwalczać ich lęki i fobie, które tak silnie potrafią wpływać na obniżenie komfortu życia. Ta gra ma za zadanie zmniejszyć poziom stresu i wprawić gracza w dobry nastrój, a przez to usunąć źródło fobii.

W kategorii INNOVATION w finałowej piątce znalazły się zespoły:

ARTeam – zespół z Politechniki Rzeszowskiej z projektem ARSocial. Studenci stworzyli aplikację na Windows Phone, która wykorzystuje funkcje społecznościowe i rozszerzoną rzeczywistość (Augmented Reality). Dzięki niej można m.in. odnaleźć znajomych znajdujących się w okolicy, natknąć się na promocję czy skorzystać z interaktywnego, animowanego menu w restauracji.

Future Mind z Politechniki Gdańskiej – projekt Lumi Map. Aplikacja umożliwia łatwe poruszanie się po dużych obiektach takich jak lotnisko, szkoła czy centrum konferencyjne za pomocą QR kodów lub technologii zbliżeniowej (NFC).

Yellow Noodle Dog Team z Politechniki Gdańskiej – projekt Space Explorer. Encyklopedia wiedzy na temat przestrzeni kosmicznej, po której można nawigować za pomocą ruchów rąk i gestów w technologii Kinect.

TapBoarders z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – projekt Multiboard. Technologia umożliwiająca granie w gry planszowe w kilka osób za pomocą mobilnych urządzeń typu smartfon czy tablet. Wystarczy zeskanować kod QR, aby stać się uczestnikiem gry i czerpać przyjemność ze spędzania czasu z przyjaciółmi w otoczeniu nowych technologii.

APPengers z Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych w Warszawie – projekt Commutesurf. Aplikacja na Windows Phone dla pasażerów komunikacji miejskiej, którzy mogą informować innych użytkowników Commutesurf w jakim środku lokomocji się znajdują i jakie panują warunki na danej trasie. Aplikacja jest oparta na technologii geolokalizacji.

W kategorii WORLD CITIZENSHIP w finałowej piątce znalazły się zespoły:

Szerszenie z Politechniki Poznańskiej z projektem City Guard. Jest to aplikacja na Windows Phone, której zadaniem jest zapewnić użytkownikowi bezpieczeństwo w sytuacjach zagrożenia. Prosta w obsłudze aplikacja umożliwia zaalarmowanie o różnych rodzajach niebezpieczeństwa w zaledwie 5 sekund, a dzięki lokalizacji GPS reakcja odpowiednich służb może być szybka i trafiająca prosto do celu.

We are Rescue Team – reprezentanci Politechniki Gdańskiej z projektem Rescue Cloud. Rozwiązanie wykorzystujące Windows Azure Cloud do stworzenia systemu, w którym przechowywane są ważne medyczne informacje o użytkowniku. W sytuacji ratowania jego zdrowia lub życia lekarze bez względu na język, jakim się posługują, mogą w szybki sposób otrzymać wszystkie potrzebne informacje o pacjencie – jego chorobach, alergiach czy kontakcie do bliskich. Aplikacja na telefon została przygotowana z myślą o imprezach masowych, gdzie udzielenie pierwszej pomocy bywa często utrudnione.

Smart Gang – zespół z Politechniki Rzeszowskiej przygotował projekt Deresy. Jest to system raportowania zniszczonych obiektów w przestrzeni miejskiej, co przyczynia się do szybkiego ich naprawiania. Użytkownicy wysyłają w aplikacji zdjęcia połamanych ławek, zamalowanych pomników czy zaśmieconych chodników do portalu, a po drugiej stronie urzędnicy odbierają zgłoszenia i wysyłają ekipy interwencyjne. Projekt wykorzystuje funkcje geolokalizacji i Augmented Reality. Za zgłoszenia można zbierać punkty, które później są wymieniane na nagrody.

We Code For Food – zespół reprezentujący Politechnikę Białostocką przygotował projekt Smart Farm. Jest to zintegrowany system zarządzania przedsiębiorstwem rolniczym, mający na celu zmniejszenie kosztów produkcji żywności. Projekt oparty jest o aplikację na smartfona i komputer, która w czasie rzeczywistym optymalizuje trasę maszyn rolniczych i koszty zużycia paliwa.

W.A.N.T.E.D. – zespół z Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie, który jest autorem projektu HELP. Jest to aplikacja mobilna, dzięki której można nieść pomoc ofiarom trzęsienia ziemi czy innej klęski żywiołowej. Aplikacja wykorzystuje najnowocześniejsze technologie Microsoft oraz funkcje społecznościowe.

Udostępnij

KG